En kirjoita tätä blogia puhuakseni paskaa ihmisistä tai loukatakseni ketään. Kirjoitan tänne vain omista ajatuksistani ja tunteistani. Tämä on päiväkirja aivan samalla tavoin kuin ne päiväkirjat, joita kirjoittelette käsin lukollisiin, vaaleanpunaisiin Barbie-päiväkirjoihinne. Ainoa ero on se, että niitä te varjelette kuin viimeistä päivää niin, ettei kukaan pääse niitä lukemaan toisin kuin tämä on kaikille avoin. Juuri siitä syystä, että tämä on julkinen, en kirjoita ihmisistä heidän oikeilla nimillään, mutta en myöskään siis nimittele ketään. En halua, että kukaan joutuu tarkoituksellisesti "kärsimään" kirjoituksieni takia. Omat ajatukseni ja tunteeni ovat minun oma asiani ja myöskin se on aivan minun itseni päätettävissä, mitä tänne kirjoitan ja mitä en. Myös siitä määrään minä, mitä kirjoituksia tänne jätän ja mitä poistan. Se, että kirjoitan tänne, asettaa myös minut itseni alttiiksi kaikenlaisille huhuille ja väärinkäsityksillekin, koska en esiinny itsekään omalla nimelläni täällä eikä suurin osakaan lukijoista tunnista minua.

Pyydän siis:
- älkää vetäkö omia, turhia johtopäätöksiänne teksteistäni
- älkää yrittäkö väkisin löytää itseänne blogistani vain sen takia, että pääsisitte häiritsemään elämääni
- lukekaa blogia samoin kuin minä sitä kirjoitan; tajunnanvirtana, purkupaikkana, yhtenä terapiamuotona, objektiivisena tarkkailijana (jotkut ihmiset purkavat tunteitaan, ajatuksiaan ja aggressiivisuuttaan erilaisiin taiteisiin esim. musiikkiin ja maalaamiseen, minä puran niitä tänne)

Toivottavasti blogini ei tulevaisuudessa aiheuta kenellekään mielipahaa, sillä se ei ole tarkoitus. En halua sotkea sen enempää omaa elämääni kuin toistenkaan elämää turhiin selkkauksiin ja sotkuihin. Mutta jos joku kokee, että olen mennyt liian pitkälle tai loukannut niin tulkoon mieluiten sanomaan sen päin naamaa rehellisesti omana itsenään.

Kiitos!